break your chains!

Med tiden så börjar man fundera på varför man ljuger och varför andra ljuger, för slaget blir mycket hårdare när det väl levereras efter att ha varit dolt bakom en mängd av lögner, så varför gör man dessa "need-lögner" ?

Det har nog blivit ett missbruk idag, ett missbruk av lögner som sprider sig värre än vilket virus som helst och när alla dessa slag levereras så känns det...känns rakt in i hjärta och själ, finns inget som kan stoppa den hemska känslan och dom långa perioderna som man sedan spenderar på att tänka tankar som "varför sa [...] inte det direkt?", "Vad är det för fel på mig som gör att folk ljuger ständigt?" m.fl. , ja det som startar efter är oändligt stort och bara tär på förmodligen båda personerna, för så många känslokalla individer existerar inte idag, eller?

Detta är dessutom ett ämne som inte går att prata med personer om, för att dom flesta blir nervösa,rädda,irriterade,arga osv osv av att höra sanningen och då är man så påverkad av detta missbruk så man i stort sätt lever i en lögn, vad är verkligt och vad är lögn? hur skiljer man dom åt?

Det där får vara nog av tankeställare för idag, jag har ett kaos av tankar just nu och jag känner inte för att få ännu flera, men igår så var det en varm och skön dag, jag bestämde mig för att inhandla en liten behändig grill att ta med sig till stranden,parken,campingen osv osv där man nu är, den testades även under kvällen och funderade utmärkt, det kan tänkas ta lite längre tid att grilla samma mängd som på en stor grill, men om man är bara några stycken så kan man skatta sig lycklig med en grill av denna storlek, sedan har man kommit över en serie som man kanske bara drömde om som liten, eller kanske själv diskuterade med sina vänner när man var yngre, serien heter "Deadliest warrior" och där ställer dom forna krigare emot varandra i ett data program, efter att dom har stått och gjort så precisa jämförelser som dom kan, för att sedan få svaret på vem av dom som är dödligast, tror serien riktar sig åt dom med intresse för krigare från förr och dom har spännande berättande och dom som står för krigaren är alltid säker på att dens krigare kommer att vara bättre än den andras och man får själv möjligheten att gissa vilken som kommer att vara vinnaren i slutet.

Det var väl allt jag hade att säga, jag vet att jag är otroligt dålig på att uppdatera, men jag ska bli bättre framöver, så inläggen kan vara kortare!

My heart aches like its being stomped on by an elephant/Dashu

Kommentarer
Postat av: Janne

fungerade*

ja.. bli mer aktiv nu när jag fixat din blogg! :o

sen vet jag inte om du vill att jag ska fixa nåt annat eller mer.. de får du säga till om isf ^^

2010-05-25 @ 18:19:19
URL: http://jean1e.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0