Breaking Dawn Part 1 (Twilight)

Nu när ämnet inte är så hett längre så blev jag medbjuden till filmen ovan och jag tänkte väl dela med mig lite åsikter om filmen, vi kan det det positiva först, filmningen av scenerna är fantastisk, vad som händer sen det vet jag inte riktigt, men nånstans går det snett!

Vi tar början som ska vara ett vacker och glädjefyllt bröllop, det vet jag inte riktigt hur man lyckas få så otroligt segt och tråkigt, den trögaste början utav alla filmerna måste jag säga, dock så va farsans tal och räddade filmen från att inte bli totalt pinsam redan i starten, sen det här med att bella har samma ansiktsuttryck hela tiden stämde nästan inte i den här filmen iallafall, finns faktiskt små skillnade den här gången!

sen har dom gift sig och åker på en smekmånad och har roligt dom första nätterna(?) sen så inser Edward att han skadar henne och hon blir desperat (men Bella detta är vad man ger upp när man gifter sig, borde du ju veta) och bönar och ber, samt gör allt i sin makt för att förföra stackaren som verkligen inte vill, efter detta går det bara utför... Hon blir gravid och alla förutom hon själv och en till tycker att hon ska göra sig av med ungen, sen fortsätter filmen i ett panikartat tempo och det blir lite som i ett avsnitt utav 24 fast utan klockan.

Det är en rörig fightingscen med vampyrer och vovvar i en enda klump, vilket inte var särskillt underhållande, sen matar dom Bella med blod ur en mugg med sugrör för då är det mycket lättare att få ner. (vad sägs som lite bär? nånting som döljer smaken? aja hon gillade det)

utöver det så var det dom vanliga små tjaffsen mellan Edward, Jacob och Bella vilket man har sett så mycket tidigare, jag saknade glittret i den här filmen som dom var väldigt snåla med, man han se lite snabbt i en flashback eller iaf så såg jag det även om det kanske inte var där!

ingen stavningskontroll här inte utan jag bara skrev för jag är trött och tänkte sova!

"-what makes you think its a boy?
-I just have a feeling that He´s a boy"
(Thank you cpt. Obvious Bella Swan for telling me that He is another word for boy)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0