Intro. Nytt spår: Träning

Jag ska liva upp den här bloggen igen i ett nytt försök att göra den till något!
Den kommer att handla om träning då jag sedan 2011 upptäckt att det blivit mer och mer utav min vardag,
idag försöker jag träna minst 4 gånger i veckan och det ska bli 5.
 
"Vad vill du nå med din träning?" 
Det är svårt att säga vad jag vill idag med träningen, förut var det för att jag entligen hittade ett sätt att gå upp i vikt på, men nu kan jag ju den här grejen med att gå upp i vikt och får ofta tanken: "hur skulle det se ut om jag vägde mer?" (oftast 5 kg till) 
Så just som det ser ut idag så är det 80 kg jag är nyfiken på och 80 kg för mig det är bra mycket om man kollar bakåt i tiden. 
 
Har alltid haft en hög metabolism och ständigt utmanat den för att se vad som behövs,
Jag hade en sommar då jag åt frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,tidig middag(ca 17) och
sen middag (ca 21)
då räknar jag inte med att jag åt godis och snacks också.
Det bör tilläggas att jag inte rörde mig så mycket då heller eftersom det inte blev en vana förrän 2011, men då var jag nere på ungefär 60 kg och där var det i stort sätt orörligt, vilket har fått mig att tro att metabolismen anpassar sig i förhållande till mitt intag.
 
Men nog om det, jag tränar för att jag tycker att det är kul och viktökningen är en bonus, jag ökar i vikt för att jag tar in mer protein och bygger på så sätt muskler, jag kör en ytterst allsidig träning vilket innebär att jag inte bara pumpar en muskelgrupp och ser sällan resultat på så sätt utan jag får mitt kvitto när jag får träningsvärk på ställen jag inte visste att jag hade muskler!
 
Leta efter den träning du tycker är rolig, alla tycker inte om att lyfta skrot, alla tycker inte om att springa, alla tycker inte om att träna i "klasser" osv osv så leta efter det du tycker är roligt och håll dig till det!
 
Personligen är jag inne i cross fit träsket (eller som det heter där jag tränar x-fit)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0