Kost.

Det här med kost det är knivigt, men man har ju tur att alltid när man själv börjar träna eller har någon annan som tränar / går på diet så blir plötsligt många runt omkring matexperter, det spelar ingen roll vem du tar upp frågan med men plötsligt hittar man massor av experter poppa upp, dock är jag ingen höjdare på det här med kost, jag äter säkert massor som är fel för att jag ska nå min målvikt och gå upp i vikt. 
 
Jag vet att mycket handlar om kalorier, så tryck i mig massor av sådanna, låt oss säga att jag under en dag då jag tränar gör av med strax över 3000 kcal, det innebär alltså att jag måste få i mig mer än det för att gå upp i vikt, sen ska jag få i mig proteiner för att öka muskelmängden samt så ska jag vara noga med vattnet som hjälper för det mesta.
 
Vitaminer,mineraler och antioxidanter kan ju vara schysst att få i sig vid sidan av allt detta, för att tydligen så hjälper vitaminer att ta upp mineraler och tvärtom, så det kan ju vara ett trevligt tillskott.
 
Jag är ett fan av tomma kalorier sånna som finns i snabbmat, en extra skjuts på kalori intaget, jag dricker mängder av mjölk och har jag snacks så snålar jag inte med den biten, så jag skulle väl säga att jag en vanlig dag är duktig på att få i mig kalorier.(jag småäter, det är ju bantarens största fara, varför blir jag inte fet?)
 
det finns massor av frågor, det negativa är väl att vattnet gör att man får en bättre förbränning, jag gillar stark mat, påverkar också förbränningen och jag tränar, det är 3 saker som gör att min förbränning blir högre och därför har jag svårt att gå upp i vikt.
 
Enda sedan jag blev nere i helgen så har jag oroväckande dalat i vikt. (ännu inga 10 kg men gör jag inget så kanske det händer.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0