Våffeldagens träning!

Det är våffeldagen idag och jag ska som vanligt träna, det blir boxning och sedan blir det crossfit, så ikväll bjuder jag på ett crossfit pass om jag minns passet och orkar skriva ner det, men det borde jag göra! 
 
Innan det så tänkte jag bjuda på ett våffelrecept som ska göras på vanligt vetemjöl, men jag hade bara specialvetemjöl hemma, så jag får se hur det blir, extra proteinrika våfflor eller så blir det något oätligt, spännande spännande! 
 
VÅFFLOR 8-10 st mättande våfflor!
  • 4 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 krm salt
  • 5 dl grädde
  • 2 ägg
  • 15-200 gr smält smör 
  • 1 dl kallt vatten
Rör ur mjölet med bakpulver & salt, tillsätt grädden och rör med en slev, inte visp för smeten blir tjock!
knäck i äggen, häll i smöret och vattnet och rör om ordentligt, kör direkt och gör våfflor eller låt smeten vila!
Servera med precis vad du vill, endast fantasin sätter gränser, men för mig blir det nog grädde och sylt, kanske nougat, även om det hade varit gott med en klick skagen på eller något så är det lite over kill just idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0